اراده‌ای برای تفحص از مجلس و شفافیت قراردادها نیست-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

اراده‌ای برای تفحص از مجلس و شفافیت قراردادها نیست

نماینده مردم خمینی‌شهر با اشاره به درخواستش برای تفحص از مجلس در دوره هشتم و پیگیری مجدد آن در دوره دهم گفت: متاسفانه اراده‌ای برای تفخص از مجلس و شفافیت قراردادها نیست.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۰۸ تير ۱۳۹۸ - 2019 June 29
کد خبر: ۱۴۸۸۶

به گزارش راهبرد معاصر ، سید محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ، درباره ریخت و پاش‌های فراوان در قوه مقننه و به سرانجام نرسیدن تحقیق و تفحص از مجلس شورای اسلامی، گفت: ما باید نسبت به بیت‌المال در هر مسئولیتی که هستیم حساس باشیم و نباید این گونه باشد که وقتی یک دستگاه تخلف می‌کند و از بیت‌المال مراقبت لازم را ندارد علیه آن موضع بگیریم و به آن اتهام بزنیم و دیگری را نبینیم.

 

وی ادامه داد: نباید فقط حیف و میل در وزارت نفت و یا وزارت آموزش و پرورش را ببینیم ولی چشم خود را بر روی ریخت و پاش‌ها، بریز و بپاش‌ها و حیف و میل بیت‌المال در دیگر دستگاه‌ها یا وزارتخانه‌ها یا نهاد‌ها و یا مجلس شورای اسلامی ببندیم و از آن غافل باشیم.

نماینده مردم خمینی‌شهر تصریح کرد: در مجلس هشتم بحث تحقیق و تفحص از مجلس شورای اسلامی را کلید زدیم که مشخصاً در آن دوران مرکز پژوهش‌های مجلس مدنظرمان بود اما متأسفانه آنقدر تأیید آغاز عملیات تحقیق و تفحص از آنجا طول کشید که دوره هشتم مجلس به پایان رسید؛ ضمن اینکه همین کار را در مجلس دهم آغاز کردیم اما با آنکه بیش از یک و نیم سال از درخواست تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از مجلس می‌گذرد و این درخواست به کمیسیون برنامه و بودجه و شخص آقای تاجگردون تقدیم شده است اما متأسفانه تاکنون هیچ خبری از تأیید این موضوع وجود ندارد.

 

ابطحی گفت: نمایندگان مجلس بارها تذکرات لازم را درباره اینکه سرانجام تحقیق و تفحص از مجلس شورای اسلامی چه شد، بیان کردند اما متأسفانه به این درخواست نمایندگان رسیدگی نمی‌شود.

وی گفت: اگر مسئولین مجلس و مدیران ارشد آن با تحقیق و تفحص از قوه مقننه مشکلی ندارند باید از این کار که در راستای افزایش شفافیت‌ها است استقبال کنند.

 

نماینده مردم خمینی‌شهر افزود: شفافیت اقدامات و یا احتمال ریخت و پاش‌های فراوان در مجلس شورای اسلامی در راستای شفافیت بیشتر و هم‌راستا با شفافیت آرای نمایندگان است.

ابطحی افزود: وجود استخدام‌های متعدد، عزل و نصب‌های فراوان، قراردادهای مالی، خبرگزاری وابسته به مجلس شورای اسلامی، مرکز پژوهش‌های مجلس از مواردی است که باید درباره آنها تحقیق و تفحص صورت گیرد اما به نظر می‌رسد که افراد مخالف این تحقیق و تفحص به دنبال زمان‌دار شدن آغاز عملیات این موضوع هستند تا دوره دهم مجلس به پایان برسد.

 

وی گفت: سفرهای متعدد خارجی نمایندگان و مدیران مجلس، هزینه‌های دفتر هیأت رئیسه و برخی از قراردادها نشان‌دهنده احتمال سوءاستفاده است. این در حالی است که قوه مقننه نباید از اینکه تحقیق و تفحص درباره آن صورت می‌گیرد ناراحت باشد و برعکس منجر به تقویت و ارتقای جایگاه پارلمان خواهد شد.

نماینده مردم خمینی‌شهر گفت: برخی اعضای هیأت رئیسه مجلس در پاسخ به درخواست‌های نمایندگان برای تحقیق و تفحص از مجلس شورای اسلامی گفته‌اند که شما به دنبال تضعیف جایگاه مجلس هستید در حالی که این موضوع در راستای شفافیت بیشتر است. همچنین اگر نسبت به ریخت و پاش‌‌های متعدد و شائبه‌های فراوان در قوه مقننه سخنی نگوییم این زخم عمیق‌تر و به زخم بستر تبدیل می‌شود.

 

ابطحی در پایان گفت: عزمی برای انجام تحقیق و تفحص از مجلس شورای اسلامی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «مبارزه با ریخت و پاش های دولتی» ، «اسراف در مجلس شورای اسلامی واقعیت دارد یا نه؟» ، «جواب هدر رفت بیت المال را چه کسی خواهد داد؟» ،‌ «اتلاف بیت المال در همایش ها و سمینارهای دولتی» ، «صرفه جویی تمام ادارات و سازمانهای دولتی در شرایط فعلی کشور» ، «بیت المال را حیف و میل نکنید» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

منبع : فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار